KVALITET OG SIKKERHET
Er du opptatt av kvalitet og sikkerhet? Sjekk hva pakken du har tenkt å kjøpe inneholder og hvilken leveringsdyktighet som blir tilbudt. Det er dessverre ikke alle aktører i vår bransje som driver like seriøst og hvor svartebørshandel er en del av deres virksomhet. Noen hundrelapper spart per person før avreise kan fort koste deg mange tusen når du står der uten hotellrom eller kampbillett når du ankommer destinasjonen.

Nedenfor setter vi søkelyset på de elementene vi har erfart er viktig for våre kunders totalopplevelse. Vår erfaring er at en god handel er mer enn bare lavest mulig pris! 

Spesifiserte plasser på stadion - De aktørene som har billetter direkte fra klubben kan garantert fortelle deg hvor plassene deres er lokalisert. Kan de ikke dette, har de ikke billetter direkte fra klubben.

Levering av billetter - Må du ut å møte noen for å få billettene dine, eller får beskjed om å levere de tilbake etter kampen; STYR UNNA! Dette er svartebørs og kan i verste fall medfører at du blir nektet inngang på stadion. Billetter hjem før avreise eller garantert i resepsjonen ved innsjekk er et godt tegn.

Billettavgift - Noen selskaper opererer med en billettavgift i tillegg som ikke fremkommer i prisen. Dette er helt uforklarlig, og er kun gjort for å fremstå som et rimeligeligere alternativ. 

Hospitality billetter - De som har billetter direkte fra de store klubbene har Hospitality billetter. Dette er billetter som inneholder mer enn bare kampbillett. Det kan være middag før kampen, omvisning på stadion, inngang på museet, tilgang på bar før, under og etter kampen etc. Dette gir deg en merverdi utover selve kampbilletten.

Kortavgift inkludert - Noen aktører opererer med ekstra avgift hvis du vil betale med kort. Dette medfører selvsagt en ekstra kostnad i forhold til det som er tilbudt.

Fornøyde kunder - Sjekk referanser, og gjerne på sosiale medier. Noen få negative tilbakemeldinger er ikke nødvendigvis et dårlig tegn, men man får fort et bilde av hvordan selskapet oppleves blant kundene.

Disse punktene bør du gå igjennom når du sammenligner tilbudene du har fått fra de forskjellige leverandørene. Først da kan du ta et valg som blir riktig for deg.

 

NETTSIDEN OG RESPONS
Hvis det ikke framkommer helt klart på nettsiden hvem som driver den, så styr unna. Se etter organisasjonsnummer, firmaadresse og sjekk opp selskapet hvis du er usikker. Finner du ikke dette, er det et dårlig tegn. 

Har selskapet et telefonnummer som er virksomt etter arbeidstid? Ring en lørdag eller søndag for en sjekk. Tar de ikke telefonen da, tar de den neppe når du står i England/Spania uten billett eller hotellrom. Oppgis ikke telefonnummer, bare e-mail, styr unna. 

Google selskapet. En eller to mishagsytringer betyr som regel ingenting, men er selskapet en gjenganger, styr unna. 

Hvor lang er responstida fra du har sendt en forespørsel? Og hvordan ser tilbudet ut? Tar det flere dager før du får et svar og tilbudet er amatørmessig satt opp, styr unna.